תא הבערה במנוע והתהליך שמתרחש בו הוא אחד התהליכים המעניינים בעולם המנועים .

רקע כללי - תערובת הדלק והאוויר נשאבות למנוע ונדחסות ,בתזמון מדוייק הפלאג מצית את התערובת והקסם קורה,התערובת מתלקחת גורמת ללהבה\פיצוץ שדוחף את הבוכנה והטלטל למטה,

מהטלטל הכוח מועבר על החלקים השונים של המנוע ,השילדה ובסופו של דבר לגלגל האחורי.

התלקחות זו היא אחת מהנושאים המעניינים בעולם הרכב  ומהנדסים רבים עוסקים בנושא זה ומנסים למקסם את הכוח והאמינות של המרכיבים השותפים לתהליך זה.

אחד החלקים המשפיע בצורה קריטית על תהליך זה הוא ראש המנוע,

ראש המנוע כשמו כן הוא ,החלק העליון בו הפלג מותקן בנקודה הגבהה ביותר והחלק בו נוזל הקירור זורם בכדי לקרר את החום הגדול שמופק מתהליך הבערה.

אמינות - תהליך הבערה מתרחש אלפי פעמים בדקה ,תהליך זה של שריפת התערובת מייצר כוח אך הוא מייצר הרבה חום כתופעת לוואי,חום זה מפונה על ידי נוזל שאוסף את החום מהצילינדר וראש הצילינדר אל הרדיאטורים שם הוא נפטר מהחום על ידי צלעות קירור בעלות שטח פנים גדול.

לכל מתכת יש את אופי העברת ופיזור החום שלה.

ראש מנוע משופר ובפרט VHM עשוי מחומר שהולכת החום שלו מיוחדת והיכולת שלו להיפטר מחום היא גבהה ביותר.

מעברי המיים בתוך ראש המנוע שונים ומשופרים גם הם .

שני אלמנטים אלה משפרים עד מאד את עמידות המנוע בחום גבהה וכתוצאה מכך שיפור בביצועים במצבי קיצון. כמו טיפוסים ארוכים בהילוך איטי או בסלד גבהה.

ביצועים - תהליך הבערה\ההתלקחות מתחיל בדחיסת התערובת הצתת התערובת התלקחות וולחיצת הבוכנה כלפי מטה.

צורת ההתלקחות ויחס הדחיסה של התערובת משפיעים בצורה קריטית על הכוח והאופי שהמנוע יכל להפיק.

הראשים של VHM בנויים כך שהרוכב יכל לבחור בין סוגי אינסרטים המתאימים לאופי הרכיבה.

ההבדל בין האיסרטים הוא בצורת הכיפה העליונה המשפיע על צורת התלקחות ויחס הדחיסה של התערובת.

התוצאה של התקנת ראש מנוע משופר היא לא פחות ממדהימה.

המנוע מקבל אחוזים רבים של כוח נוסף היכן שתבחר ,אם אתה רוכב הארד או ספיישלים תוכל לקבל מהמנוע שלך הרבה יותר.

עלידי בחירה של אינסרט נכון תוכל\תוכלי לקבל תוספת כוח בטורים גבהים או עוד אחיזה ומומנט בטורים נמוכים.

 

סל הקניות שלי